Nyheder
Opdaterede støtteordninger og retningslinjer for økonomisk støtte
21. september 2023
Bestyrelsen har på sit møde den 14. september vedtaget at opdatere retningslinjerne for økonomisk støtte, og hvad der kan søges støtte til. Blandt andet er der nu et fast beløb i tilskud til de hold, der kvalificerer sig til pokalfinalestævnet gennem 8. hovedkreds.
Gode råd og retningslinjer for tilskud fra 8. hovedkreds
Støtteordninger i 8. hovedkreds
Referat af ordinært delegeretmøde 2023
Fredag den 16. juni afholdtes 8. hovedkreds’ ordinære delegeretmøde 2023 hos Allerød Skakklub. Referat og bilag er tidligere udsendt direkte til klubformændene og kan nu også læses her på siden.
Referat af delegeretmøde 2023
Formandsberetning
Kassererens beretning, årsrapport 2022
Holdturneringslederens beretning
Budget 2023
Indkaldelse til delegeretmøde 2023
9. maj 2023
Der indkaldes hermed til ordinært delegeretmøde i 8. hovedkreds.
Delegeretmødet afholdes
Tid: fredag 16. juni 2023 kl. 19.30
Sted: Allerød Skakklub, Skovensvej 4, 1. sal, 3450 Allerød.
Dagsorden er efter vedtægterne og fremgår af bilaget (se dagsordnen).
Bemærk, at forslag til delegeretmødet skal være formanden i hænde senest 14 dage før mødets afholdelse, jf. vedtægterne.
Bestyrelsen henleder opmærksomheden på, at der skal vælges en ny holdturneringsleder, da Lars Erik Linderod ikke ønsker genvalg. Vi har udarbejdet en stillingsbeskrivelse (se bilag) og opfordrer interesserede til at melde sig på banen, gerne i god tid inden delegeretmødet. Yderligere oplysninger om posten kan fås hos Lars Erik Linderod og undertegnede.
Skaklige hilsner
Jakob Werner
Formand, 8. hovedkreds
Nordsjælland Weekend EMT 2023 den 6.-8. januar
15. november 2022
Allerød Skakklub, DSU og 8. Hovedkreds indbyder til 5 runders
koordineret EMT i weekenden 6.-8. januar
2023. Turneringen er efterfølgeren til den traditionsrige
NSU-turnering og byder på optimale spilleforhold i
alle klasser. Der live-streames fra topbrætterne.
Læs hele invitationen med beskrivelse af bl.a. turneringsform og tilmelding.
Indberetning af styrkelister og holdledere
Det er blevet tid til at indberette styrkelister (holdopstillinger) og holdledere. Du kan finde en vejledning til dette i menuen: "Turneringer/Holdturnering/Indtastning af styrkeliste og holdleder".
Sådan søger I økonomisk støtte fra hovedkredsen
19. september 2022
Der er flere muligheder for som klub at søge om tilskud til
skaklige aktiviteter – enten direkte fra hovedkredsen, direkte fra
DSU eller fra DSU gennem hovedkredsen.
Det er bestyrelsens oplevelse, at mange klubber enten ikke kender
til mulighederne eller ikke forstår, hvordan man søger
støtteordningerne. Derfor har vi i bestyrelsen udarbejdet dels et
dokument med en oversigt over mulighederne, dels et dokument med
retningslinjer for ansøgning sammen med nogle gode råd. I samme
dokument er angivet en simpel procedure for hver tilskudsordning.
Vi ønsker dermed at gøre det lettere for klubberne at søge
tilskud, samtidig med at der kommer ensartede retningslinjer og mere
transparens omkring støttemulighederne.
Bestyrelsen vedtog de nye retningslinjer på sit møde tidligere på
måneden. Samtidig besluttede vi, at ansøgninger primært vil blive
imødekommet, hvis de direkte eller indirekte fremmer den lokale skak
i Nordsjælland, Roskilde-området og på Bornholm.
Vi håber, at klubbernes bestyrelser vil tage godt imod mulighederne
og ser frem til at modtage flere ansøgninger i fremtiden.
Se Støtteordninger for 8. hovedkreds.
Se Gode råd og retningslinjer for tilskud fra 8. hovedkreds.
Junior Grandpix turneringer
5. september 2022
Så kommer udkastet til retningslinjer/reglement
for de kommende juniorgrandprix-turneringer, som vi meget gerne
skulle have afviklet flere af, i løbet af denne sæson.
Udkastet er lavet med kraftig inspiration fra KSU, og de
retningslinjer, som de indførte fra sidste sæson.
Juniorgrandprix-turneringerne i denne udformning skulle meget gerne
kunne rumme, de helt nystartede ungdomsmedlemmer, og de lidt mere
øvede, men uden den store turneringserfaring. Det er et vigtigt
aspekt i fastholdelsen af ungdomsmedlemmer, at vi i fællesskab får
skabt gode og sjove oplevelser for dem. Det er blandt andet det
turneringerne gerne skulle give deltagerne.
Har I kommentarer/forbedringer til forslaget hører jeg meget gerne
fra jer.
Ellers er det bare om at komme på banen, og melde sig som arrangør.
Jo før jo bedre!
Jeg er selvfølgelig klar med hjælp og support, hvis I som klub
syntes det virker som en stor udfordring.
Selv om I ikke selv har mange ungdomsmedlemmer i klubben, er det en
fremragende måde at skaffe klubben omtale, at arrangere
ungdomsturneringer. Det giver i de fleste tilfælde meget lettere
adgang til medier, og dermed skaffe positiv omtale af klubben. Og
jeg er klar med den hjælp, der skal til!
Ser frem til at høre alle jeres
konstruktive
tilbagemeldinger!
Venlig Hilsen Peter Willer Svendsen - Ungdomsleder 8. hovedkreds.
Holdturneringsreglement 2022-23
5. september 2022
Reglementet for holdturneringen er blevet tilpasset hovedkredsens
nuværende struktur. Læs
holdturneringsreglementet 2022-23.
Årsrapport 2021
14. juni 2022
Årsrapporten med regnskab for 2021 kan læses
hér.
Delegeretmøde 2022
12. juni 2022
Den 6. maj blev der afholdt delegeretmøde i 8. hovedkreds. Et par
af de store punkter på dagsordenen var vedtægtsændringer og
holdturneringen. Læs de indkomne
forslag og
beslutninger.